Sunday, March 1, 2015

II. Programlama Günleri

Karabük Üniversitesin de Bilişim Teknolojileri Kulübü tarafından düzenlenen ve benimde ekibin içerisinde yer aldığım  II. Programlama Günleri keyifli bir şekilde son buldu. Program nasıl geçti derseniz; sadece muhteşemdi diyebilirim. Evet bazı eksiklikler aksamalar vardı ama onlarla bile çok güzeldi. İlk gün Uğur Özyılmazel ile yazılımcı kimdir? nedir? üzerine konuşuldu. Ardından Serdar Doğruyol  Ruby programlama dili hakkında bizlere bilgi verdi.(Ayrıca daha sonradan Serdar abiden Rails Girls için söz aldık :) ) Ben dışarıda görevli olduğum için bu iki güzel konuşmayı kaçırdım ama konuşmalar kaydedildiği için sonradan izlerim rahatlığıda vardı. Ve kesinlikle izleyeceğim. Öğle arasının ardından Volkan Kanat  Arduino dan bahsetti. Arduino uzak olduğum bir konu olmasına rağmen ilgimi çekti diyebilirim. Arduino ile yapabileceklerimiz hayal gücünüze kalmış. Ve ortaya birbirinden eğlenceli projeler rtaya çıkmış. İlerde bir gün ilgilenmeyi bile düşünebilirim :). Volkan abiden sonra Kodcu.com da yazar olan Rahman Usta'nın Java ve WebSocket programlama üzerine olan sunumunu dinledik. WebSocket Programlama hakkında doğru dürüst bilgim olmadığı için anlamak konusunda biraz zorlandım. Ama rahman abi bizlere faydalı olmak, birşeyler öğretme için elinden geleni yaptı. İlk gün bütün koşturmacasıyla ve yoruculuğuyla böylece bitti.


İkinci gün ise Hakan Uygun ile tüm hızıyla kaldığı yerden devam etti. Hakan abinin sunumunu Akademik Bilişimde de dinlemiştim. Çok güzel bir sunum olacağını biliyordum yani. Ve tabiki yanılmadım. Hakan abi bütün o enerjisiyle konuşmasını yaptı. Bize de dinlemek ve alkışlamak düştü :). Hakan abiden sonra Halit Alptekin Python Programlama dilinden bahsettim. Python' ı öğrenmek istediğim için dikkatli bir şekilde dinledim ve çok şey öğrendim. Ve program Hüseyin Mert ile bütün coşkusuyla devam etti. Hüseyin abi bize PostgreSQL den(ki bir türlü doğru teleffuz edemiyorum ama ne olduğunu öğrendim :) ) bahsetti. Neden özgür yazılım kullanmamız gerektiğini ve milyonlarca doların ülkemizde kalması gerektiğini mizahi bir üslupla anlattı. Farklı bir anlatım tarzı vardı ilgi çekiciydi yani. O kadar ki sunumda hepimiz kahkahalarla güldük :). Ardından Fehmi Can Sağlam'ın Fonksiyonel reaktif programlama üzerine sunumu vardı. Arka tarafta yapılması gereken birkaç şey olduğu için bu sunumun hepsini dinleyemedim malesef. Son olarak Arif Erdem'in Web Tasarım üzerine bir sunumu vardı. Kendisiyle dışarda tanışmıştım ama dersim olduğu için sunuma kalamadım. Akşam Karabük'te misafir olarak kalan konuklar ile keyifli bir yemek yedik. Kafamda olan bütün soruları her birine ayrı ayrı sordum. Hepsi de ilgili bir şekilde sorularıma tek tek cevap verdi, yol gösterdi. Bizim için ellerinden gelen herşeyi yaptılar. Hatta daha sonrasında yardımcı olacaklarına da eminim. Bütün konuklarımızda gördüğüm tek şey işlerini severek büyük bir aşkla yaptıklarıydı. Onları tanımak benim için büyük bir zevkti. Birgün onlarla çalışmayı gerçekten isterim, bu eminim ki çok eğlenceli olacaktır :).

No comments:

Post a Comment